Українські оператори виступили проти неетичної зовнішньої реклами
Рекламний бізнес України сформував свій етичний кодекс, який дозволить цивілізовано працювати навіть в умовах жорстких передвиборчих баталій. Серед пріоритетів — табу на всі неетичні форми реклами — як комерційної, так і політичної.
Про це йшлося під час круглого столу «Етика рекламного бізнесу: як ефективно взаємодіяти з владою і суспільством?», що відбувся 26 березня у прес-центрі Українських Новин з ініціативи Асоціації операторів зовнішньої реклами України.
Під час заходу було презентовано «Правила професійної етики на ринку зовнішньої реклами», розроблені Асоціацією операторів зовнішньої реклами України. Представляючи документ, голова Асоціації Оксана Поліщук підкреслила, що його мета — формування цивілізованих правил гри для рекламного ринку.
Серед ключових понять професійної етики рекламного ринку: благопристойність, коректність, гуманність та блокування проявів цинізму, блюзнірства і відвертого сексуального вмісту.
За словами директора компанії BigBoard Юрія Чарухи, проблеми з неетичною передвиборчою рекламою походять від браку політичної культури.
Керуючий партнер PRIME Group Катерина Храмова підкреслила, що оператори реклами зберігають політичний нейтралітет, хоча місцева влада нерідко тисне на них.
Лариса Булатова, директор компанії «Перехід Аутдор», продемонструвала численні зразки неприйнятної зовнішньої реклами, яку було не допущено до розміщення завдяки чіткій позиції операторів. Серед них — обігрування чужих політичних слоганів, що є порушенням авторських прав, реклама товарів із непристойними та сексуальними підтекстами, макети бордів із використанням державних символів, що є також протизаконною практикою.
На думку керівника політико-правових програм «Українського Центру суспільного розвитку» Ігоря Рейтеровича, приклад етичного кодексу ринку зовнішньої реклами варто наслідувати і середовищу політтехнологів.
Він привів приклад західних країн, де зовнішня політична реклама використовується значно менше, зате вкрай важливі прямі дебати кандидатів про їхні погляди та програми.
Етичний кодекс ринку зовнішньої реклами має бути підтриманий не лише серед операторів, а й у середовищі рекламодавців — як політичних, так і комерційних. Це позитивно вплине на культурне обличчя міст і всієї країни, допоможе бізнесу краще взаємодіяти з владою та суспільством, — підсумувала голова Асоціації операторів зовнішньої реклами України Оксана Поліщук.