0_title-1050×591

Зовнішня реклама в Україні. Підсумки 2020 року

49

Оператор зовнішньої реклами PRIME Group проаналізував основні зміни на ринку за підсумками 2020 року. В основу матеріалу лягли дані дослідницької компанії DOORS Consulting за відповідний період, а також власні дані компанії.

Динаміка кількості інвентарю

Після значних змін у Києві, Харкові, Дніпрі та інших містах, що відбувалися у 2018 та першому півріччі 2019 років розпочався період стабільності.

Стабілізувалася кількість проданих площин на скрольних форматах, які розташовані в центральних районах міст. У 2020 році збільшувався цифровий сегмент зовнішньої реклами; розвиток продовжиться і в найближчі роки.

Розподіл інвентарю: Київ та Україна

Попри значні частки скролів і беклайтів площею 8 м кв., а також цифрових панелей в Києві, якщо розглядати Україну в цілому, 3×6 залишається переважним форматом з часткою 58%.

Розподіл інвентарю по містах

Частка Києва за кількістю інвентарю у 2020 році збільшилася до 25%, а частка бюджетів рекламодавців — до 43%.

За 2020 рік знизилися частки по бюджетах рекламодавців в Одесі (-18%) і Львові (-9%), в інших найбільших містах значних змін не відбулося.

Зайнятість інвентарю в ТОП-6 містах

Починаючи з червня 2020 року рівень розпроданості інвентарю почав відновлюватися. У серпні—грудні, коли відновився повний моніторинг DOORS Consulting, розпроданість на 5% перевищила значення торішнього показника.

На відміну від 2019-го, торік рівень розпроданості столичного інвентарю навіть в літній період був вище, ніж в інших містах. Розпроданість нижче середнього рівня спостерігалася в Харкові та Львові.

Цифровий сегмент, грудень 2020

На сьогодні сформувалося три основні формати мереж цифрових панелей:

  • сіті: 1,2×1,8
  • середній: 8 м кв.
  • великий: 3×6; 4×8, 6×12

У Києві вже можна формувати повноцінні адресні програми виключно цифровим інвентарем.

Топ-20 категорій рекламодавців

Перелік 20 найбільших категорій рекламодавців фактично не змінився у порівнянні з минулим роком.

Останні 10 років лідирує категорія «Торгівля».

У 2020 році активність політичних рекламодавців у зв’язку з місцевими виборами перебувала на рівні минулого року. Тому категорія, як і роком раніше, утримувала другу позицію.

Через пандемію COVID-19 зменшився обсяг реклами в категоріях «Розваги» й «Ресторани та дозвілля», але вони все ще в десятці найбільших.

Завдяки використанню можливостей цифрових і класичних носіїв в топ-20 увійшла категорія «Косметика».

Топ-20 рекламодавців, враховуючи політичну рекламу

За звітний період серед топ-20 рекламодавців 7 політичних партій, тому ми сформували окремий топ-20 комерційних рекламодавців.

Топ-20 рекламодавців без політичної реклами

Традиційно «Епіцентр» і Fozzy Group лідирують в топі рекламодавців, відновивши обсяги після скорочення в період карантину. Постійне використання зовнішньої реклами навіть в карантин вивело Metro Cash&Carry з дев’ятої (2019) на четверту (2020) позицію.

Значні обсяги регулярного розміщення в зовнішній рекламі дозволили інтернет-ресурсу RST зайняти шосте місце.

Оператор мобільного зв’язку Lifecell, який активно рекламувався більшу частину року, займає сьоме місце, а Vodafone у зв’язку зі значним скороченням обсягу розміщення змістився з топ-5 на тринадцяту позицію.

Вперше в топ-20 потрапила ТРК «Україна», і відразу на десяте місце.

У топ-20 увійшли три рекламодавці з категорії «Нерухомість»: «Ріел», «Інтергал-Буд» і ENSO.